Iwona Zatorska-Sytyk, dyrektorka łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad powiedziała w czwartek: - Autostrady A1 od Strykowa do Kowala i A2 od Strykowa do granic woj. mazowieckiego będą zbudowane przed Euro 2012, podobnie jak modernizowany odcinek drogi ekspresowej S8 z Piotrkowa Trybunalskiego przez Rawę Mazowiecką do granic woj. mazowieckiego. Zaawansowanie prac sięga 60-70 proc. Dotyczy to również odcinka, który budowało chińskie konsorcjum, ale nie dokończyło inwestycji i konieczne było wyłonienie nowego wykonawcy.
Za sukces GDDKiA uznano zakończenie budowy węzła Stryków. Prace ukończono w listopadzie 2011. Czeka on na uruchomienie autostrad A1 i A2. Węzeł Stryków kosztował ponad 300 mln zł. To drugie co do wielkości skrzyżowanie autostrad w Polsce po węźle Sośnica na A1 i A4. Węzeł Stryków zajmuje powierzchnię 136 ha.
GDDKiA poinformowała także, że zachodnia obwodnica Łodzi, czyli droga ekspresowa S14, doczekała się wreszcie otwarcia przetargu na projekt odcinka z Chocianowic do Emilii.
Za klęskę, trzeba uznać budowę obwodnicy Pabianic, czyli 9,6 km drogi S14. Prace, które rozpoczęły się w lipcu ubiegłego roku, miały zakończyć się miesiąc temu. Końca robót nie widać. Inwestycja kosztuje 513,7 mln zł. W GDDKiA twierdzą, że już naliczają kary za opóźnienie budowy .
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?