Przez wiadukt mogą przejechać tylko mieszkańcy, którzy posesje są w pobliżu konstrukcji. Dla kierujących pojazdami zostały wytyczone objazdy w kierunku Kłodawy przez Błonie do Grabowa lub przez Karłów.
Wiadukt kolejowy został w połowie zamknięty blisko trzy lata temu. Zarząd Dróg Powiatowych w Łęczycy wprowadził jednostronny ruch, bo budowla groziła zawaleniem. Jesienią ubiegłego roku nowy dyrektor zarządu dróg zmienił ograniczenie dotyczące dopuszczalnego tonażu na wiadukcie. Od tamtej pory wiaduktem mogły przejeżdżać samochody o maksymalnym cię-żarze 8 ton, wcześniej było to 30 ton.
Drogowcy z kutnowskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych zaczęli prace. Wiadukt nie zostanie całkowicie zburzony, a przebudowany. - Chcemy wzmocnić układ konstrukcyjny wiaduktu - mówi Paweł Wołoszyn, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Łęczycy.
- Naszym celem jest przywrócenie pełnego przejazdu i 30 ton, jako dopuszczalnej masy ładunku pojazdów, przejeżdżających przez wiadukt.
Utrudnienia w Topoli Królewskiej mogą potrwać maksymalnie do połowy listopada. Koszt przebudowy konstrukcji to około 790 tys. zł.
Oprócz wiaduktu, przebudowanych zostanie szesnaście dróg dojazdowych. Nowa nawierzchnia pojawi się na odcinkach: Błonie w kierunku Topoli Królewskiej (1 km), Jastrzębia-Kadzidłowa (1,7 km), Grabów - Pilichy (2,3 km), Stara Sobótka - Rochów (1,7 km), Besiekiery - Pieczew (1,4 km), Świnice Kolonia (660 m), Podgórze (223 m), Tolów (220 m), Tum - Góra św. Małgorzaty (1,7 km), Witonia, ul. Szkolna (230 m) i ul. Główna (434 m).
Przebudowy swoich dróg doczekają się też mieszkańcy: Ambrożewa (850 m), Sług (700 m), Konarzewa (200) i Jasionnej (1,3 km).
Całkowity koszt przebudowy wiaduktu i dróg dojazdowych to ponad 3,6 mln zł.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?