W ramach prac na linii Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno zostaną wykonane również prace na odcinkach Łódź Kaliska – Zgierz; Zgierz – Ozorków oraz Łęczyca – Kutno. Pierwszy planowany do realizacji jest odcinek Łódź Kaliska – Zgierz. Po zakończeniu prac na tym odcinku, w 2020 r. rozpoczną się roboty równolegle na dwóch odcinkach: Zgierz – Ozorków i Ozorków – Łęczyca. Ostatnim etapem będzie przebudowa odcinka Łęczyca – Kutno. Trasa ma być przebudowana do końca 2023 roku. Linia Łódź – Kutno to trasa łącząca aglomerację łódzką z magistralą Warszawa – Poznań. Obecnie pomiędzy Ozorkowem i Łęczycą pociągi jadą 70 km/h. Po zakończeniu prac składy pasażerskie przyspieszą do 120 km/h a towarowe do 100 km/h.
– Podróżni otrzymają nowe wyższe perony na stacjach Ozorków i Łęczyca oraz przystanku Sierpów, które zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki, gabloty informacyjne, system oznakowania dotykowego oraz stojaki rowerowe – informuje biuro prasowe PKP Polskie Linie Kolejowe. – Do peronów będą prowadziły dojścia w poziomie torów dostosowane do obsługi osób o ograniczonej zdolności poruszania się. Inwestycja obejmie ok. 17 km torów, 2 mosty, 4 przepusty oraz 18 rozjazdów. Przebudowany zostanie układ torowy na stacjach Ozorków i Łęczyca. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Na stacji Ozorków powstanie LCS, który usprawni kierowanie ruchem.
Zadanie na odcinku Ozorków – Łęczyca zostanie zrealizowane do końca 2022 roku. Szacunkowa wartość to ok. 121 mln zł. Inwestycja została zapisana w Krajowym Programie Kolejowym. Realizacja planowana ze środków budżetowych.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?