Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Modernizacja linii kolejowej od Łęczycy do Ozorkowa. 7 chętnych, ale...

Justyna Sobczak
Bartłomiej Wutke/Polskapresse
Siedem ofert wpłynęło do przetargu na realizację prac projektowych i wykonawczych na krótkim odcinku linii nr 16 między Łęczycą i Ozorkowem. Niestety wszystkie oferty przekroczyły kosztorys.

Przypomnijmy, że Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg na modernizację linii kolejowej między Łęczycą i Ozorkowem w maju. Prace miałyby się rozpocząć w 2020 roku, zaś cała linia pomiędzy Łodzią Kaliską i Kutnem ma być wyremontowana do końca 2023 roku.

- Inwestycja poprawi dostęp koleją do Łodzi z kierunku północnego. Pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h. Na stacjach zostaną wybudowane nowe perony przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Modernizacja pozwoli na sprawniejszy przewóz towarów - mówi Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.

W postępowaniu wzięło udział 7 oferentów. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum ZRK DOM z grupy PKP PLK i firm E=R=G i Aluta na kwotę 159,4 mln zł brutto. Kosztorys inwestorski opiewa na 148,8 mln zł brutto. W przetargu wystartowały też: Porr (196,8 mln zł, 6600 godzin), Torpol (182 mln, 4368 godz.), Trakcja PRKiI (194,9 mln, 4416 godz.), Colas Rail (174 mln zł, 6576 godz.), Budimex- z Ferrovial Agroman (191,7 mln zł, 6120 godz.) oraz ZUE (205,6 mln zł, 4416 godz).

Odcinek Łęczyca - Ozorków to fragment całej linii Łódź Kaliska - Kutno. Pierwszy odcinek zaplanowany do modernizacji to Łódź Kaliska - Zgierz (PKP PLK ogłosiła już przetarg na wykonanie prac projektowych i robót budowlanych na tym odcinku). Po zakończeniu tych prac w 2020 roku mają rozpocząć się roboty na dwóch odcinkach: Zgierz - Ozorków i Ozorków - Łęczyca. Prace mają być prowadzone jednocześnie. Ostatnim etapem będzie przebudowa odcinka pomiędzy Łęczycą i Kutnem, która ma być przebudowana do końca 2023 roku.

Linia Łódź - Kutno to trasa łącząca aglomerację łódzką z magistralą Warszawa - Poznań. Obecnie pomiędzy Ozorkowem i Łęczycą pociągi jadą z prędkością 70 km/h. Po zakończeniu prac składy pasażerskie przyspieszą do 120 km/h a towarowe do 100 km/h.

Podróżni otrzymają nowe wyższe perony na stacjach Ozorków i Łęczyca oraz przystanku Sierpów, które zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki, gabloty informacyjne, system oznakowania dotykowego oraz stojaki rowerowe. Do peronów będą prowadziły dojścia w poziomie torów dostosowane do obsługi osób o ograniczonej zdolności poruszania się.

Inwestycja obejmie 17 km torów, 2 mosty, 4 przepusty oraz 18 rozjazdów. Przebudowany zostanie układ torowy na stacjach Ozorków i Łęczyca. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Na stacji Ozorków powstanie LCS, który usprawni kierowanie ruchem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na leczyca.naszemiasto.pl Nasze Miasto