Przypomnijmy, że Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg na modernizację linii kolejowej między Łęczycą i Ozorkowem w maju. Prace miałyby się rozpocząć w 2020 roku, zaś cała linia pomiędzy Łodzią Kaliską i Kutnem ma być wyremontowana do końca 2023 roku.
- Inwestycja poprawi dostęp koleją do Łodzi z kierunku północnego. Pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h. Na stacjach zostaną wybudowane nowe perony przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Modernizacja pozwoli na sprawniejszy przewóz towarów - mówi Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.
W postępowaniu wzięło udział 7 oferentów. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum ZRK DOM z grupy PKP PLK i firm E=R=G i Aluta na kwotę 159,4 mln zł brutto. Kosztorys inwestorski opiewa na 148,8 mln zł brutto. W przetargu wystartowały też: Porr (196,8 mln zł, 6600 godzin), Torpol (182 mln, 4368 godz.), Trakcja PRKiI (194,9 mln, 4416 godz.), Colas Rail (174 mln zł, 6576 godz.), Budimex- z Ferrovial Agroman (191,7 mln zł, 6120 godz.) oraz ZUE (205,6 mln zł, 4416 godz).
Odcinek Łęczyca - Ozorków to fragment całej linii Łódź Kaliska - Kutno. Pierwszy odcinek zaplanowany do modernizacji to Łódź Kaliska - Zgierz (PKP PLK ogłosiła już przetarg na wykonanie prac projektowych i robót budowlanych na tym odcinku). Po zakończeniu tych prac w 2020 roku mają rozpocząć się roboty na dwóch odcinkach: Zgierz - Ozorków i Ozorków - Łęczyca. Prace mają być prowadzone jednocześnie. Ostatnim etapem będzie przebudowa odcinka pomiędzy Łęczycą i Kutnem, która ma być przebudowana do końca 2023 roku.
Linia Łódź - Kutno to trasa łącząca aglomerację łódzką z magistralą Warszawa - Poznań. Obecnie pomiędzy Ozorkowem i Łęczycą pociągi jadą z prędkością 70 km/h. Po zakończeniu prac składy pasażerskie przyspieszą do 120 km/h a towarowe do 100 km/h.
Podróżni otrzymają nowe wyższe perony na stacjach Ozorków i Łęczyca oraz przystanku Sierpów, które zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki, gabloty informacyjne, system oznakowania dotykowego oraz stojaki rowerowe. Do peronów będą prowadziły dojścia w poziomie torów dostosowane do obsługi osób o ograniczonej zdolności poruszania się.
Inwestycja obejmie 17 km torów, 2 mosty, 4 przepusty oraz 18 rozjazdów. Przebudowany zostanie układ torowy na stacjach Ozorków i Łęczyca. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Na stacji Ozorków powstanie LCS, który usprawni kierowanie ruchem.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?