Myślała, że rozmawia z pracownikiem banku. Mieszkanka pow. łęczyckiego straciła oszczędności

Joanna Kaźmierczak
Joanna Kaźmierczak
Myślała, że rozmawia z pracownikiem banku. Mieszkanka pow. łęczyckiego straciła oszczędności
Myślała, że rozmawia z pracownikiem banku. Mieszkanka pow. łęczyckiego straciła oszczędności Joanna Kaźmierczak
Mieszkanka powiatu łęczyckiego straciła ponad osiem tysięcy złotych. Przestępca podał się za pracownika banku.

- Do mieszkanki powiatu łęczyckiego zadzwonił telefon. Na ekranie wyświetlił się rozmówca - PKO Bank Polski Lublin. Mężczyzna twierdził, że jest pracownikiem banku. Rzekomy przedstawiciel poinformował kobietę, że ktoś chciał ukraść z jej konta pieniądze i aby go powstrzymać, trzeba zainstalować na swoim telefonie aplikację ANYDesk. Kobieta zainstalowała aplikację, a mężczyzna zapewnił ją, że teraz jej pieniądze są bezpieczne. Twierdził, że w sprawę zaangażowana jest policja, a dokładnie wydział do walki z cyberprzestępczością. Rozmowa trwała około 30 minut, po czym została przerwana - powiedział Andrzej Pankiewicz, szef Prokuratury Rejonowej w Łęczycy. - Po jakimś czasie mężczyzna ponownie zadzwonił do kobiety. Zapewnił ją, że wszystko jest na dobrej drodze, ale musi odinstalować jedną z aplikacji na swoim smartfonie (grę dla dziecka). Twierdził, że ta aplikacja służy do popełniania przestępstw. Oszust wypytywał kobietę, w jaki sposób dokonuje płatności na platformach zakupowych (Allegro, AliExpress). Następnie poprosił kobietę, aby ta zalogowała się na swój rachunek przez aplikację mobilną. Pokrzywdzona to zrobiła. W międzyczasie otrzymała sms z potwierdzeniem zmian w aplikacji, po czym rozmowa z domniemanym pracownikiem banku ponownie została przerwana. Zaraz po tym kobieta otrzymała informację z banku o dwóch przelewach wychodzących z jej konta na łączną kwotę nieco ponad 8 tys. zł.

Niestety od lutego nie udało się zatrzymać sprawców oszustwa i kradzieży. Bank nie uznał również kobiecie reklamacji.

- Banki alarmują, że coraz częściej dochodzi do tego typu przestępstw - dodaje prokurator Pankiewicz.

Przestępcy zastosowali tzw. spoofing. Metoda ta polega na podszywaniu się dzwoniącego pod inne numery, by móc następnie dzwonić z nich do ofiar i udawać inną osobę. Oszuści najczęściej podają się za konsultantów banków, przedstawicieli urzędów, a czasem nawet za policjantów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

kup najtaniej

Watchmark

Watchmark Smartone Czarny

369,99 zł

kup najtaniej

TicWatch

TICWATCH E3 Czarny

637,52 zł

kup najtaniej

Amazfit

Amazfit GTS 2 Czarny

380,00 zł

kup najtaniej

Garmin

Garmin Enduro Tytanowo-szary (0100240801)

2 999,00 zł

kup najtaniej

Cubot

CUBOT C3 Czarny

147,78 zł
Materiały promocyjne partnera

Szef MON do opozycji: otwieraliście wschodnią flankę NATO

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na leczyca.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie