Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na odcinku od Łodzi do Warszawy autostrada A2 będzie szersza. GDDKiA ogłasza przetarg na projekt jej rozbudowy

Zuzanna Gawałkiewicz
Zuzanna Gawałkiewicz
W poniedziałek, 30 stycznia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji technicznej na poszerzenie autostrady A2 od węzła Łódź Północ do węzła Konotopa. GDDKiA planuje, że po opracowaniu projektów oraz uzyskaniu wszystkich pozwoleń na przełomie 2024 i 2025 roku możliwe byłoby wszczęcie procedury przetargowej na roboty budowlane na tym odcinku jednego z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w kraju.

O planach dotyczących rozbudowy autostrady poinformowali Tobiasz Bocheński, wojewoda łódzki, Tomasz Kwieciński, dyrektor łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz parlamentarzyści: Tadeusz Woźniak i Grzegorz Wojciechowski na konferencji, jaka miała miejsce w Obwodzie Utrzymania Autostrady w Nieborowie.

– Rozbudowa autostrady jest jedną z najważniejszych inwestycji w województwie łódzkim ze względów komunikacji, bezpieczeństwa i drożności tej drogi w przyszłości – mówił wojewoda Tobiasz Bocheński. – Ma ona również ścisły związek z powstaniem Centralnego Portu Komunikacyjnego, który będzie zlokalizowany w okolicy węzła Wiskitki. Z analiz wiemy, że po jego wybudowaniu ruch na autostradzie zwiększy się kilkukrotnie.

Obecnie według szacunków GDDKiA pomiędzy Łodzią a Warszawą autostradą A2 porusza się średnio 50 tys. pojazdów na dobę, zaś w momentach szczytowych liczba ta rośnie dwukrotnie. Dwa pasy ruchu to za mało, by ruch przebiegał sprawnie.

– Każdy kto jechał z Łodzi do Warszawy, lub z Warszawy do Poznania zdaje sobie sprawę, jakim wyzwaniem jest podróż, kiedy mamy do czynienia z tak zwanymi mistrzami lewego pasa, gdy po prawej stronie mamy kolumnę tirów, po prawej samochody wolno jadące – tłumaczył Tobiasz Bocheński. – To zupełnie uniemożliwia normalne przejechanie tej autostrady.

W planach GDDKiA jest rozbudowa autostrady A2 o trzeci pas ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków i o czwarty od węzła Pruszków do węzła Konotopa. Nowe pasy ruchu mają znaleźć się po wewnętrznej stronie obecnie istniejących jezdni. Prócz tego planuje się modernizację energetyczną odcinka polegającą na zastosowaniu odnawialnych źródeł energii do zasilania oświetlenia i obiektów w punktach obsługi pasażera oraz wymianę oświetlenia na ledowe.

– Chcemy by ten odcinek był pod tym względem najnowocześniejszym w kraju – mówił Tomasz Kwieciński, dyrektor łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Na odcinku od Łodzi do Warszawy autostrada A2 będzie szersza...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodzkie.naszemiasto.pl Nasze Miasto