Początek większych zmian
Podpisana została umowa na realizację zajęć dydaktycznych dla studentów I roku Wydziału Lekarskiego w Zakładzie Patomorfologii.
- Po rozmowach z rektorem i zgodzie zarządu województwa, szpital w Kaliszu udostępnia swoje zasoby na potrzeby funkcjonowania tego wydziału. Nasz zakład patomorfologii został udostępniony na cele dydaktyczne i w tym miejscu powstał zakład anatomii prawidłowej Uniwersytetu Kaliskiego. Oprócz tego powstaje zakład patomorfologii UK jak również nasza sala audiowizualna została przekształcona na potrzeby auli dydaktycznej UK - mówi dyrektor kaliskiego szpitala.
Studenci będą realizować program zajęć między innymi w sali sekcyjnej, aby poznać budowę ludzkiego ciała. Do ich dyspozycji będzie również sala wykładowa, gdzie będą mieli okazję uczestniczyć online w różnorodnych zabiegach medycznych - a z czasem, zgodnie z tokiem studiów i po zdobyciu odpowiednich kompetencji, również odbywać zajęcia w oddziałach szpitala przy ul. Poznańskiej w Kaliszu.
Komisja oceni
Warunki i zasoby jakie udostępni szpital na cele dydaktyczne oceni Państwowa Komisja Akredytacyjna.
- Będą prowadzili hospitacje na zajęciach dydaktycznych z anatomii w naszym zakładzie patomorfologii. Zapoznają się także z kadrą i tytułami naukowymi naszego szpitala. Zwiedzą budynek i docelowo wydadzą zgodę na dalsze funkcjonowanie wydziału - mówi Radosław Kołaciński.
Na przestrzeni lat poszczególne oddziały okrąglaka mają zostać przekształcone w kliniki.
- Chcemy przekształcać poszczególne oddziały, w oparciu o model funkcjonujący w Szpitalu Kopernika w Łodzi, na kliniki, przy zachowaniu dotychczasowej struktury właścicielskiej, czyli właścicielem pozostanie Samorząd Województwa Wielkopolskiego - wyjaśnia dyrektor szpitala.
Obserwuj nas także na Google News
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?