Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Terminal multimodalny już gotowy. Inwestor czeka na pozwolenia

Joanna Kaźmierczak
Joanna Kaźmierczak
Terminal multimodalny już gotowy. Inwestor czeka na pozwolenia
Terminal multimodalny już gotowy. Inwestor czeka na pozwolenia Miratrans
Zakończyły się prace związane z budową portu multimodalnego w Krzewiu pod Krośniewicami. Inwestycja wyniesie ponad 74 miliony złotych.

Wielka inwestycja pod Krośniewicami

To będzie jedna z najważniejszych inwestycji związanych z transportem towarów w naszym regionie. Obiekt zbudowany jest na powierzchni około sześciu hektarów.

- Prace budowlane związane z realizacją inwestycji zostały zakończone. Obecnie jesteśmy na etapie odbiorów przez Nadzór Budowlany oraz oczekujemy na Świadectwo Bezpieczeństwa z Urzędu Transportu Kolejowego dla bocznicy będącej częścią terminala. Oficjalne otwarcie zaplanowaliśmy na pierwszą połowę czerwca - mówi nam Mirosław Stasiak, prezes zarządu firmy Miratrans.

Obecnie na terenie obiektu można zobaczyć np. trzy wozy kontenerowe (reach stackery), dżwig samojezdny oraz dwa ciągniki terminalowe z naczepami specjalistycznymi do przewozu kontenerów na terenie terminala.

- Oczekujemy na dostawę dwóch suwnic terminalowych RTG Kalmar, które około 20 marca dopłyną do Gdańska i następnie transportem drogowym zostaną dostarczone do Krzewia. Montaż suwnic potrwa ok. dwóch miesięcy. Planowane uruchomienie suwnic przewiduje się maksymalnie do 30 maja - dodaje prezes Stasiak.

Do obsługi terminala firma planuje zatrudnić 30 osób

Kto będzie korzystał z portu?

Zadaniem portu multimodalny jest skupienie w jednym miejscu różnych form transportu (samochodowego i kolejowego), dzięki temu firmy mogą wybrać tę, która m.in. taniej i szybciej dostarczy ich towar do kontrahentów. Z usług terminala w Krzewiu korzystać będą firmy z branży TSL, armatorzy (przewozy kontenerów morskich), firmy produkcyjne wysyłające swoje produkty na eksport, importerzy. Takie terminale mogą być również wykorzystywane dla potrzeb sił zbrojnych.

Koszt inwestycji nieznacznie przekroczy 74 mln złotych. Na nowoczesny port przeładunkowy zdobyto również 42,5 mln zł dofinansowania z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

O tym, jak ważna jest to inwestycja, świadczy fakt, że o budowę portu i dofinansowanie walczyły wówczas trzy miasta z naszego województwa: Łódź, Krośniewice i Zduńska Wola.

Przypomnijmy, Miratrans jest firmą transportowo-logistyczną, która działa na rynku od ponad 30 lat. Główna siedziba firmy mieści się w Sierpowie pod Łęczycą (gm. Ozorków).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na leczyca.naszemiasto.pl Nasze Miasto