- Postęp robót budowlanych na koniec lutego br. jest zgodny z przyjętym harmonogramem. Obecnie kontynuowane są roboty budowlane w zakresie wymiany powierzchni przeszklonych w budynku szkoły podstawowej; kontynuowane są roboty związane z modernizacją źródła ciepła – wykonanie odwiertów dolnego źródła pompy ciepła, zakończono wykonanie instalacji fotowoltaicznej. W lutym 2020r. trwało rozliczanie projektu w ramach pierwszego wniosku o płatność rozliczającego otrzymaną w listopadzie zaliczkę. Wnioskiem tym wystąpiono również o wypłatę kolejnej zaliczki w ramach fakturowania robót zaplanowanego na marzec 2020 roku - czytamy na stronie UG w Piątku.
Przedmiotowy projekt jest kolejnym etapem podejmowanych działań. Gmina Piątek sukcesywnie od kilku lat realizuje przedsięwzięcia, spójne ze sobą i mające wpływ na poprawę jakości powietrza i ograniczenie zużycia energii, a w konsekwencji na wzrost konkurencyjności gospodarki niskoemisyjnej.
Jednym z elementów całościowego programu mającego zapewnić rozwój społeczno-gospodarczy jest stworzenie i realizacja Planu Gospodarki Niskoemisyjnej na terenie Gminy Piątek. Jednym z elementów wskazanych do realizacji w PGN jest kompleksowa termomodernizacja budynków szkolnych z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii. Wnioskowany projekt wypełnia założenia powyższego programu.
Władze gminy liczą na to, że konsekwentnie realizowane działania na rzecz ograniczenia zużycia energii pochodzącej ze spalania paliw konwencjonalnych przełożą się min na wzrost konkurencyjności gminy w regionie oraz zwiększone zainteresowanie gminą jako miejscem dogodnym do życia i zamieszkania. Niewątpliwie celem projektu jest również poprawa warunków życia jej mieszkańców.
info: UG w Piątku
Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?