Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W czerwcu zakończą się prace przy budowie portu multimodalnego w Krzewiu pod Krośniewicami

Joanna Kaźmierczak
Joanna Kaźmierczak
Zadaniem portu multimodalny jest skupienie w jednym miejscu różnych form transportu (samochodowego i kolejowego), dzięki temu firmy mogą wybrać tę, która m.in. taniej i szybciej dostarczy ich towar do kontrahentów.
Zadaniem portu multimodalny jest skupienie w jednym miejscu różnych form transportu (samochodowego i kolejowego), dzięki temu firmy mogą wybrać tę, która m.in. taniej i szybciej dostarczy ich towar do kontrahentów. Miratrans
Do końca czerwca potrwają prace budowlane związane z utworzeniem portu multimodalnego w Krzewiu pod Krośniewicami. Inwestycja ma kosztować ponad 65 milionów złotych.

To będzie jedna z najważniejszych inwestycji związanych z transportem towarów w naszym regionie.

- Aktualnie prowadzimy prace budowlane, kończymy przetargi na maszyny i urządzenia. Zakończyliśmy budowę torów bocznicowych, toru łączącego naszą bocznicę z torami PKP PLK. Kończmy również doprowadzanie wodociągu, budowę kanalizacji deszczowej i odwodnienie terenu. Instalacja przeciw przeciwpożarowa wykonana jest w 80 proc. Doprowadzenie prądu i instalacja oświetlenia oraz monitoring są zrobione w 70 proc. Natomiast drogi wewnętrzne, parkingi manewrowe i place składowe są gotowe w 60 proc. W produkcji są suwnice, reach stackery (wózek służący do przeładunku intermodalnych kontenerów), naczepy terminalowe, dźwig dostawy sprzętu rozpoczną się w lipcu - mówi Ireneusz Frankowski, wiceprezes firmy Miratrans. - Przed nami jeszcze dokończenie prac budowlanych, zwłaszcza drogowych, rozstrzygnięcie przetargów na pozostały sprzęt (ciągniki terminalowe i system zarządzania terminalem).

Docelowo w terminalu multimodalnym będzie pracowało ponad 100 osób.

- Prace budowlane planujemy zakończyć w czerwcu, dostawy maszyn i urządzeń następowały będą sukcesywnie. Pierwsze przyjadą w lipcu. Na terminalu pojawią się „reach stackery”, potem w dalszej części roku kolejne maszyny. Po zakończeniu prac budowlanych przystąpimy do uzyskania wszelkich przewidzianych prawem dopuszczeń, pozwoleń i certyfikatów - dodaje Ireneusz Frankowski.

Termin otwarcia portu zależy od uzyskania wszystkich niezbędnych pozwoleń.

Zadaniem portu multimodalny jest skupienie w jednym miejscu różnych form transportu (samochodowego i kolejowego), dzięki temu firmy mogą wybrać tę, która m.in. taniej i szybciej dostarczy ich towar do kontrahentów. Z portu w Krzewiu będą korzystać firmy transportowe, spedycyjne i logistyczne, które zajmują się przewozem ładunków.

O tym, jak ważna jest to inwestycja świadczy fakt, że o budowę portu i dofinansowanie walczyły trzy miasta z naszego województwa: Łódź, Krośniewice i Zduńska Wola. Miratrans wygrał, chociaż to Zduńska Wola uchodziła za faworyta wyścigu o dofinansowanie. Na nowoczesny port przeładunkowy zdobyto 42,5 mln zł dofinansowania z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Całkowita wartość inwestycji zamykanie się w kwocie ponad 65,5 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na leczyca.naszemiasto.pl Nasze Miasto