W czerwcu zakończą się prace przy budowie portu multimodalnego w Krzewiu pod Krośniewicami

Joanna Kaźmierczak
Joanna Kaźmierczak
Zadaniem portu multimodalny jest skupienie w jednym miejscu różnych form transportu (samochodowego i kolejowego), dzięki temu firmy mogą wybrać tę, która m.in. taniej i szybciej dostarczy ich towar do kontrahentów.
Zadaniem portu multimodalny jest skupienie w jednym miejscu różnych form transportu (samochodowego i kolejowego), dzięki temu firmy mogą wybrać tę, która m.in. taniej i szybciej dostarczy ich towar do kontrahentów. Miratrans
Udostępnij:
Do końca czerwca potrwają prace budowlane związane z utworzeniem portu multimodalnego w Krzewiu pod Krośniewicami. Inwestycja ma kosztować ponad 65 milionów złotych.

To będzie jedna z najważniejszych inwestycji związanych z transportem towarów w naszym regionie.

- Aktualnie prowadzimy prace budowlane, kończymy przetargi na maszyny i urządzenia. Zakończyliśmy budowę torów bocznicowych, toru łączącego naszą bocznicę z torami PKP PLK. Kończmy również doprowadzanie wodociągu, budowę kanalizacji deszczowej i odwodnienie terenu. Instalacja przeciw przeciwpożarowa wykonana jest w 80 proc. Doprowadzenie prądu i instalacja oświetlenia oraz monitoring są zrobione w 70 proc. Natomiast drogi wewnętrzne, parkingi manewrowe i place składowe są gotowe w 60 proc. W produkcji są suwnice, reach stackery (wózek służący do przeładunku intermodalnych kontenerów), naczepy terminalowe, dźwig dostawy sprzętu rozpoczną się w lipcu - mówi Ireneusz Frankowski, wiceprezes firmy Miratrans. - Przed nami jeszcze dokończenie prac budowlanych, zwłaszcza drogowych, rozstrzygnięcie przetargów na pozostały sprzęt (ciągniki terminalowe i system zarządzania terminalem).

Docelowo w terminalu multimodalnym będzie pracowało ponad 100 osób.

- Prace budowlane planujemy zakończyć w czerwcu, dostawy maszyn i urządzeń następowały będą sukcesywnie. Pierwsze przyjadą w lipcu. Na terminalu pojawią się „reach stackery”, potem w dalszej części roku kolejne maszyny. Po zakończeniu prac budowlanych przystąpimy do uzyskania wszelkich przewidzianych prawem dopuszczeń, pozwoleń i certyfikatów - dodaje Ireneusz Frankowski.

Termin otwarcia portu zależy od uzyskania wszystkich niezbędnych pozwoleń.

Zadaniem portu multimodalny jest skupienie w jednym miejscu różnych form transportu (samochodowego i kolejowego), dzięki temu firmy mogą wybrać tę, która m.in. taniej i szybciej dostarczy ich towar do kontrahentów. Z portu w Krzewiu będą korzystać firmy transportowe, spedycyjne i logistyczne, które zajmują się przewozem ładunków.

O tym, jak ważna jest to inwestycja świadczy fakt, że o budowę portu i dofinansowanie walczyły trzy miasta z naszego województwa: Łódź, Krośniewice i Zduńska Wola. Miratrans wygrał, chociaż to Zduńska Wola uchodziła za faworyta wyścigu o dofinansowanie. Na nowoczesny port przeładunkowy zdobyto 42,5 mln zł dofinansowania z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Całkowita wartość inwestycji zamykanie się w kwocie ponad 65,5 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Inflacja przyhamuje na jesieni

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie