To będzie jedna z najważniejszych inwestycji związanych z transportem towarów w naszym regionie.
- Aktualnie prowadzimy prace budowlane, kończymy przetargi na maszyny i urządzenia. Zakończyliśmy budowę torów bocznicowych, toru łączącego naszą bocznicę z torami PKP PLK. Kończmy również doprowadzanie wodociągu, budowę kanalizacji deszczowej i odwodnienie terenu. Instalacja przeciw przeciwpożarowa wykonana jest w 80 proc. Doprowadzenie prądu i instalacja oświetlenia oraz monitoring są zrobione w 70 proc. Natomiast drogi wewnętrzne, parkingi manewrowe i place składowe są gotowe w 60 proc. W produkcji są suwnice, reach stackery (wózek służący do przeładunku intermodalnych kontenerów), naczepy terminalowe, dźwig dostawy sprzętu rozpoczną się w lipcu - mówi Ireneusz Frankowski, wiceprezes firmy Miratrans. - Przed nami jeszcze dokończenie prac budowlanych, zwłaszcza drogowych, rozstrzygnięcie przetargów na pozostały sprzęt (ciągniki terminalowe i system zarządzania terminalem).
Docelowo w terminalu multimodalnym będzie pracowało ponad 100 osób.
- Prace budowlane planujemy zakończyć w czerwcu, dostawy maszyn i urządzeń następowały będą sukcesywnie. Pierwsze przyjadą w lipcu. Na terminalu pojawią się „reach stackery”, potem w dalszej części roku kolejne maszyny. Po zakończeniu prac budowlanych przystąpimy do uzyskania wszelkich przewidzianych prawem dopuszczeń, pozwoleń i certyfikatów - dodaje Ireneusz Frankowski.
Termin otwarcia portu zależy od uzyskania wszystkich niezbędnych pozwoleń.
Zadaniem portu multimodalny jest skupienie w jednym miejscu różnych form transportu (samochodowego i kolejowego), dzięki temu firmy mogą wybrać tę, która m.in. taniej i szybciej dostarczy ich towar do kontrahentów. Z portu w Krzewiu będą korzystać firmy transportowe, spedycyjne i logistyczne, które zajmują się przewozem ładunków.
O tym, jak ważna jest to inwestycja świadczy fakt, że o budowę portu i dofinansowanie walczyły trzy miasta z naszego województwa: Łódź, Krośniewice i Zduńska Wola. Miratrans wygrał, chociaż to Zduńska Wola uchodziła za faworyta wyścigu o dofinansowanie. Na nowoczesny port przeładunkowy zdobyto 42,5 mln zł dofinansowania z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Całkowita wartość inwestycji zamykanie się w kwocie ponad 65,5 mln zł.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?