W ramach warsztatów dziesięcioro gimnazjalistów stworzyło dwuosobowe zespoły z dziesięciorgiem uczniów łęczyckich szkół podstawowych. W każdym zespole uczeń gimnazjum pełnił rolę mentora, którego zadaniem było nauczyć w określonym czasie swojego młodszego kolegę podstaw programowania w środowisku Scratch. Po zakończeniu tego swoistego kursu programowania uczniowie szkół podstawowych mieli rozwiązać zadania z zakresu kodowania w tym środowisku. Motywem przewodnim tych zadań było Królewskie Miasto Łęczyca. Uczniowie gimnazjum i szkół podstawowych wywiązali się ze swoich zadań znakomicie. Wszystkie zaplanowane aplikacje zostały wykonane. Warsztaty pozwoliły rozwijać u młodych pasjonatów informatyki i mechatroniki kluczowe we współczesnym świecie umiejętności: dzielenia się wiedzą, uczenia się, pracy w zespole.
Na koniec uczestnicy otrzymali z rąk zastępcy burmistrza naszego miasta Krzysztofa Urbańskiego oraz dyrektora gimnazjum Wandy Lepczak certyfikaty ukończenia Maratonu Programowania. Zaproszonym gościom zostały zaprezentowane również aplikacje powstałe w ramach warsztatów. Organizatorami akcji byli nauczyciele łęczyckiego gimnazjum: Łukasz Cybulski i Renata Wasiak. W organizacji warsztatów aktywnie pomagał również samorząd uczniowski. Patronat nad imprezą objął burmistrz miasta – Krzysztof Lipiński oraz dyrektor gimnazjum – Wanda Lepczak.
Uczestnicy Maratonu Programowania:
Gimnazjum w Łęczycy: Agata Mokrogulska, Paulina Kaszubska, Aleksandra Gomulak, Kinga Wasiak, Martyna Kowalska, Gabriela Kaczmarek, Witold Borkowski, Szymon Gąsiński, Bartosz Najman, Krzysztof Kapłon
Szkoła Podstawowa nr 3: Iga Szajrych, Małgorzata Zawierucha, Mateusz Tomaszewski, Jakub Nowakowski, Jakub Łudczak
Szkoła Podstawowa nr 4: Julia Krzyżaniak, Julia Badowska, Martyna Jakubowska, Oliwier Rębowiecki, Mateusz Kowalski
echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?