Linia Łódź - Kutno to trasa łącząca aglomerację łódzką z magistralą Warszawa - Poznań. Obecnie pomiędzy Ozorkowem i Łęczycą pociągi jadą z prędkością 70 km/h. Podróżni w ramach inwestycji mają otrzymać nowe wyższe perony na stacjach Ozorków i Łęczyca oraz przystanku Sierpów, które zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki, gabloty informacyjne, system oznakowania dotykowego oraz stojaki rowerowe. Do peronów będą prowadziły dojścia w poziomie torów dostosowane do obsługi osób o ograniczonej zdolności poruszania się.Inwestycja obejmie łącznie 17 km torów, 2 mosty, 4 przepusty oraz 18 rozjazdów. Przebudowany zostanie układ torowy na stacjach Ozorków i Łęczyca. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Dodatkowo na stacji w Ozorkowie powstanie Lokalne Centrum Sterowania (LCS), który usprawni kierowanie ruchem. Prace mają potrwać do końca 2022 roku i kosztować 129,5 mln zł netto. Inwestycja finansowana jest w całości ze środków budżetowych. Przy okazji zapowiedzianej inwestycji przypominamy jak wyglądał dworzec PKP w Łęczycy przed laty i jak wygląda obecnie. Kliknij w galerię żeby obejrzeć zdjęcia.
Dworzec został wybudowany po otwarciu linii kolejowej Łódź Widzew - Kutno, w 1925. Powstał według jednolitego projektu dworców kolejowych. Podobne wybudowano m.in. w pobliskim Ozorkowie, a także Gostyniu, Płońsku, Sierpcu, Kole i Koninie.W 2015 roku dobiegła końca renowacja dworca, któremu przywrócono wygląd z lat przedwojennych.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?