Oszuści kontaktują się telefonicznie ze sklepem podając się za pracowników serwisu terminali płatniczych.
– Rozmówca informuje, iż będzie dokonywał aktywacji terminala płatniczego służącego do logowania w aplikacji „paysafecard” – mówi asp. Mariusz Kowalski, oficer prasowy z łęczyckiej KPP. – Następnie nakazuje wydrukowanie kart z kodami e-płatności, po czym prosi o przekazanie ciągu cyfr. W ten sposób konto zostaje okradzione.
Policja apeluje o zachowanie ostrożności, by uchronić konto bankowe firmy przed dostępem osoby niepowołanej.
Zamiast od razu wykonywać polecenia osoby podającej się za konsultanta firmy z którą mamy zawartą umowę na obsługę terminali bezgotówkowych bezpieczniej będzie zakończyć rozmowę, a następnie samemu odszukać numer do firmy obsługującej nasz terminal i oddzwonić. Policjanci przypominają że w przypadku takich telefonów należy również pamiętać, że banki i inne instytucje nigdy nie proszą o podanie haseł, kodów, ani też telefonicznie nie zlecają przeprowadzania próbnych transakcji.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?